2022-05-23 maandag Ijsgrot en Klamath Falls

24 mei 2022 - Klamath Falls, Oregon, Verenigde Staten

Vanochtend nog als toetje toe, begonnen met een wandeling in een ijsgrot. We wilden daar gistermiddag heen wandelen vanaf de camping, maar het pad door de desert werd steeds minder goed zichtbaar, dan maar voor de veiligheid kiezen.
Deze grot was echt giga hoog en we gingen dieper en dieper. Via trappetjes kwamen we uiteindelijk bij een stukje ijs terecht. Indianen konden hier vroeger door overleven omdat ze op deze manier altijd water hadden.

Verder is het een shopdagje geworden. Weer eens wat anders dan 'Natúúr' (😁 Dorien).
In Klamath Falls zit een KOA camping dichtbij allerlei winkels en restaurants.  Niet te vergelijken met NL hoor, hier is dat niet zoals wij een gezellige binnenstad noemen.
We wilden graag eens kijken bij de Sportman's Warehouse. Het bleek een grote teleurstelling 🤣 vooral schietsport, vissport en andere jachtsporten. Genoeg geweren, pistolen en hengels om uit te kiezen.

Verder bij de Dollar Tree (a la de Action), Dress for Less (Amerikaanse Zeeman) en nog wat andere winkels rondgekeken.
We proberen bij supermarkten steeds gratis Membercards te krijgen, scheelt echt veel $ en we blijven op de kleintjes letten hè 😝. Het is een hele wandeling geworden, de winkels liggen hier ver uit elkaar. Allemaal natuurlijk goed bereikbaar met de auto, maar niet op lopende mensen ingericht.

Hier wonen mensen in vaak kleine huizen met hun tuintje gewoon aan doorgaande routes waar 40 / 50km gereden mag worden. Ook armoedige wijken vol met RV's, oftewel zo'n camper zoals wij hebben waar men gewoon altijd in woont (en dan zijn ze klein hoor).
Wat ons ook opvalt, en dat is vooral buiten de steden, dat men ontzettend veel oude auto's en oldtimers op het erf heeft staan. Vaak een bende. Waarschijnlijk wordt hier niet zoveel naar de sloop gebracht.

Na onze winkelroute hadden we zin in een ijsje, maar geen ijstent gevonden. Dan maar een Sundae Caramel besteld bij de McDonalds. Nou, zo'n slechte Mac hebben we nog nooit meegemaakt en dat in Amerika 🤣. Niet efficiënt, iedereen moest lang wachten. Na 20 minuten ben ik maar eens gaan vragen hoe twee ijsjes zo lang kunnen duren 😵‍💫.... En jawel, dat hielp! 🍨 binnen drie minuten waren ze klaar.

Vanavond uit eten geweest bij een Mexicaans restaurant. Het zag er gezellig uit en het eten was heerlijk. Eindelijk was de mogelijkheid er om uit eten te gaan. Alle andere campings waren tot nu toe te ver van een restaurant af.

1. Christa:
    26 mei 2022