2022-06-05 National Park Hoh Rainforest

6 juni 2022 - Forks, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend geprobeerd eerst nog even naar het strand te lopen vanaf de camping. Het was bijna droog, dus dat moet je benutten. Helaas was het via de kleine paadjes niet te doen zonder erg natte schoenen te krijgen. Dan maar onderweg stoppen.

Poging twee: mooi parkeerterrein maar wandelend richting zee bleek er een te brede rivier te zijn om naar het strand te kunnen.
Poging drie: hier hadden we op het strand kunnen rijden, maar vanwege alle regen durfden we het niet aan.
Poging vier: we hadden mooi uitzicht op hoge golven vanaf een camping. Die stond toch lang niet vol, dus het kon best. Het regende natuurlijk, dus spelletje gespeeld en koffie gedronken.
Op het strand zijn we niet gekomen. Aangespoelde gladde boomstammen verhinderden dit en het weer was gewoon niet fijn.

Door naar National Park Hoh Rainforest. De naam zegt al genoeg 🤣. Per jaar valt hier drie meter regen. Nou, daar hebben we wat van meegekregen hoor ☔.
Eerst maar geluncht in de camper. Dorien maakte gebakken eieren, dat vindt ze nog steeds lekker 😆 en wij ook.
We hebben ruim een uur gewandeld in regencapes en paraplu. Het was er sprookjesachtig mooi! Veel hoge bomen, alles begroeid met mos. Zóveel kleuren groen weer gezien, bijzonder!

We wilden eigenlijk vanavond gaan bowlen, want dat doen wij al jaren als het regent tijdens kamperen, maar juist op zondag is de bowling gesloten. Jammer! Nadat we even iets op de camping hebben gedronken, toch maar even doorgereden naar het dorpje om nog wat boodschappen te doen. Ze hadden daar in de winkel een grote wand waar foto's opgehangen waren van jachttrofeeën:  mensen die een beer of een hert hadden afgeschoten. Echt weer niet normaal.

Na een kleine wandeling over de camping, het was eindelijk droog,  weer lekker gegeten: biefstuk, coleslaw en aardappelkroketjes- ook dat vindt Dorien nog steeds lekker.😋

1. Christa:
    6 juni 2022
    Wat heerlijk om Dorien weer te kunnen verwennen he🥰

En vandaag Dick natuurlijk. Gefeliciteerd Dick🥳😘
  2. Marijke:
    6 juni 2022
    Gefeliciteerd Dick met je verjaardag!
    We genieten van jullie avonturen en hopelijk houdt het binnenkort op met regenen…
    Veel groeten van Marijke, ook namens Hans
  3. Nicolette:
    8 juni 2022
    We wisten van te voren dat het in dit gebied regelmatig kan regenen, maar toch hoop je op wat anders. Maar we genieten evengoed hoor. Groetjes terug!
  4. Monique Dekker:
    7 juni 2022
    Gefeliciteerd Dick, geniet ervan.
    En regen hebben we hier ook, alleen niet die mooie Amerikaanse natuur.🌳😀
  5. Nicolette:
    8 juni 2022