2022-06-03 en 04 Tacoma- Dorien en regen

5 juni 2022 - Clearwater, Washington, Verenigde Staten

2022-06-03 Tacoma

Helaas, het regent vandaag veel.  Besloten om naar de stad Tacoma te gaan. Daar is een glasmuseum. Een paar jaar geleden zijn we in het Groninger museum geweest waar een tentoonstelling was van Chihuly. Prachtige dingen toen gezien. De verwachting was dus hoog.
We hebben weer heel mooie glasobjecten gezien, maar het viel een beetje tegen. Het was erg klein en de glasblazerij waar live te zien was hoe het glasblazen ging was vermoeiend 🥱, zo traag werd alles uitgelegd en geshowd.

We zijn boodschappen gaan doen en tijdens ons broodje Subway begon het echt weer heel hard te regenen. We hebben nog zitten twijfelen om naar een bioscoop te gaan, maar het werd toch wat lichter in de lucht.

10 minuten gereden en we waren al op ons vooraf geboekte camping.
We wilden eigenlijk over het strand wandelen maar helaas kon het maar een klein stukje. Alle stranden zijn verder in privé bezit. Toen maar langs een drukke weg gewandeld 5 km naar Des Moines, een havenstadje. Gelukkig hadden we regencapes mee , want op de terugweg goot het weer.

Dorien vliegt morgenochtend naar  Seattle en we zitten op een half uurtje van het vliegveld af, precies onder de aanvliegroute.... We hebben haar gevraagd of ze de piloot kan laten toeteren. Dan weten wij dat we de camper kunnen starten.....

2022-06-04 Dorien - bioscoop
De dag was goed begonnen, het zonnetje scheen tussen de wolken door. Vanochtend om 10 uur hebben we Dorien van het vliegveld gehaald, ze was te herkennen aan haar gele Conimex koffertje. 😝
Dorien had tijdens de 6 uur durende vlucht, op een klein koekje en wat te drinken na, niets gekregen. Ze had dus trek. We zijn snel op een parkeerplaats koffie gaan drinken  met een taartje erbij.

Het zou vandaag een reisdag worden, we moesten kilometers maken. De weersvoorspelling is helaas goed uitgekomen, vanaf het begin van de middag is het gaan regenen en het is niet opgehouden.
Bij een Statepark hebben we een kleine wandeling gemaakt met paraplu's en regencape om toch nog even wat te bewegen.

We zouden vroeg op de camping kunnen zijn geweest, maar zijn iets verder doorgereden. We hadden het er met Dorien over dat we gisteren bijna naar de bioscoop waren gegaan vanwege de regen. Opeens gingen we voor de gein googlen of er hier, in het kleine dorpje waar we waren, ook toevallig een bios zou zijn. Jawel! En toevallig ook nog op een paar minuten afstand én een kwartier later zou de film Topgun beginnen.
Het was een héél kleine bios, bijna uitverkocht 🤣, maar we zaten er droog, een mooi tijdverdrijf en het was nog een gave film ook.

Daarna naar de camping vol plassen. Eten gemaakt, spelletje gedaan en vroeg naar bed. De weersvoorspelling voor morgen belooft helaas ook niet veel goeds😕.

1. Christa:
    5 juni 2022
    Haha, precies hetzelfde hier. Regen, regen en regen, dus naar de bios...Topgun🤣
    Goede film inderdaad.
    Veel plezier nog en groetjes aan mij derde dochter😘
  2. Nicolette:
    6 juni 2022
    Groetjes terug! Ze heeft haar kussen mee, maar de mooiste hoes niet. Stel je voor dat daar iets mee gebeurt😝.
    Ja je moet wat hè met dit weer.📽️🎬