2022-06-02 Mount Rainier

3 juni 2022 - Eatonville, Washington, Verenigde Staten

We wisten dat het vanmiddag zou kunnen gaan regenen, dus op tijd weg om Mount Rainier nog droog te kunnen bewonderen.

Helaas hingen er overal al dikke donkere wolken rondom de berg. We zijn vrijwel in 1 keer naar het hoogst
mogelijke bereikbare punt gereden. De mooie uitzichtpunten zouden we wel op de terugweg doen.
We hebben nog een klein stukje in de sneeuw gewandeld, maar het was erg glad en te inspannend voor Dick om het langer te doen.

Dus weer de berg af. Nog 1 uitzichtpunt kunnen doen met een lullige😅 waterval (tja, we hebben er al zoveel gezien, we kunnen nu vergelijken). Daarna brak de hemel open💦.
Beneden in het dal was het weer droog en lekker weer. In Elbe zijn we even gestopt en daar zagen we drie helikopters met waterzakken onder zich. Als ze geloosd hadden gingen ze de zakken weer vullen in de rivier. We zagen nergens rook en het bleek een oefening te zijn. Heel gaaf om te zien en gelukkig ging het niet om een echte bosbrand. We hebben al zóveel gigantisch grote gebieden met verbrande bossen gezien tijdens onze vakantie. Oefenen is echt een noodzaak hier.

Doorgereden tot voorbij Eatonville. We zitten nu op een rv-park waar mensen ook gewoon wonen. De temperatuur is heerlijk maar verder is het erg bewolkt. Hopelijk blijft het droog, want we willen straks nog een rondje lopen bij het meertje.

Oh ja, de generator lijkt het niet meer te doen. Koffie zetten lukt niet meer in het koffiezetapparaat, maar met kokend water opschenken lukt het nog goed😆.

1. Ria Volder:
    3 juni 2022
    jullie beleven wel heel veel. kun je later altijd op terug kijken. dat doen wij ook regelmatig.
  2. Yvette:
    6 juni 2022
    Ik ben weer een beetje bij, moest een paar verhalen inhalen. Zag op de foto's dat Dorien er inmiddels ook is, gezellig. Leuke foto's ook allemaal, die lamp met al die kleurtjes was ook mooi! En die ijsjes hahahaha ja ik ken dat met die maten daar in de US, niks is small :) Hopelijk verder mooi weer XX
  3. Nicolette:
    8 juni 2022
    Geen probleem hoor, snap dat je niet iedere dag dit leest. Inderdaad erg gezellig met Dorien er bij. Groetjes!