2022-06-01 Portland

3 juni 2022 - Eatonville, Washington, Verenigde Staten

We hebben vandaag onze camper bij een grote Walmart supermarkt neergezet. Deze lag op ongeveer 10 minuten lopen van een tramhalte af. We moesten langs een aantal tentenkampen met veel zwervers en gebruikers. Blijft toch altijd weer een ongemakkelijk gevoel geven.

In de tram zelf waren er ook een paar. Eentje lag te slapen op een paar stoelen. Hij had wel netjes zijn schoenen uit gedaan, één vieze blote voet en één met een sok.

In de stad zijn we lopend naar een fietsverhuur gegaan. Onderweg nog veel meer zwervers.
Gewone fietsen gehuurd en uitleg gekregen waar we heen konden gaan. Washington park stond als eerste op ons lijstje. Wat we niet wisten was dat in dat park heel wat steile hellingen waren. ... Pffffffffff. Dat vond Dick zijn hart echt niet leuk 😕. We hebben dus maar besloten om het mooie park maar het mooie park te laten en 'beneden' een lekkere bak koffie te halen. Dat deed weer wonderen, zeker met wat lekkers er bij. Het was trouwens een koffie zaakje in een grotere delicatessen winkel. Ze hadden daar aardbeientaartjes voor 6-8 personen voor $40,- ..... ! Helaas weten we niet hoe lekker ze misschien wel waren 😁. Als de engeltjes dan niet op je tong gaan piesen....😇.

Nog even langs het water gereden, maar we werden niet blij van de hoeveelheid zwervers. Niet normaal! Onder bruggen hutjes, tentjes en ook hele tentenkampen op de stoepen. We moesten bij een tramhalte wachten en daar zaten ze gewoon hele lijntjes te snuiven 😢 zó triest!

Nog even boodschappen gedaan bij de Walmart waar onze camper gelukkig nog steeds goed stond, niets opengebroken gelukkig.

Toen doorgereden naar een staatspark camping in Castle Rock.
Wat een verschil met het Rv-park waar we vandaan kwamen. Heerlijk in de bossen en alleen maar geluiden van vogels. Tot nu toe zijn dit onze favoriete campings. Vaak beter onderhouden sanitair dan de commerciële campings en het ziet er veel fijner uit. Ook echte kampeerders/vakantiegangers. Op de Rv-parken zie je ook vaak dat daar gewoond wordt.

Nog een kleine wandeling gedaan van 2,5 km door de wetlands met uitzicht op Mount St Helen. Een prachtig besneeuwde berg van plm. 2600m hoog.
We hoorden steeds een brommend geluid. Alsof het een koe in de verte was, maar dat was het toch ook weer niet. Door een tijdje stil te staan hebben we geconcludeerd dat het  kikkers moesten zijn. Ze lieten zich alleen niet zien.

1. Yvette:
    6 juni 2022
    Niet echt een ontspannen bezoek met al die zwervers en gebruikers, kan mij voorstellen dat jullie hem knepen wat betreft de staat van de RV :)
  2. Nicolette:
    8 juni 2022
    Gelukkig stond hij er nog😆