2022-05-31 dinsdag: mega watervallen!

1 juni 2022 - Vancouver, Washington, Verenigde Staten

2022-05-31 dinsdag: mega watervallen!

Zo apart om 's nachts drie keer gewekt te worden door een goederentrein op 30m afstand met minstens 50 wagons. Ze toeteren minstens drie keer voordat ze er aan komen, wat voor nut heeft dat 's nachts???

Zoals gisteren al vermeld: om 10 uur hadden wij ons tijdslot en konden we naar de 'echte' watervallen.

Begonnen met de Horsetail, klein stukje gelopen totdat je over de waterval heen kon kijken, heel mooi.

Doorgereden naar de Multnomah, maar daar was geen parkeerplek voor een camper, überhaupt was daar een groot parkeerprobleem. Dan maar eerst de volgende waterval, Wahkeena. Jawel, plek! Eigenlijk voor een gewone auto, maar een camper zou passen als deze over de stoep zou steken. Onze buschauffeur moest hem wel even achteruit inparkeren. Met twee vingers in zijn neus😳 en hulp van zijn assistente ging het in 1 keer goed. 🤗

De Wahkeena Falls is nog mooier.
Daarvandaan konden we via een bergwandeling naar de beroemdste waterval lopen, de Multnomah. Een heel pittige wandeling, gisteren was eigenlijk de warming-up. Lekker weertje dus gaan met die banaan.
Even voor de statistieken: Al met al hebben we 7,93 km gelopen, 2:10 uur, 440 hoogtemeters en Dick zijn hartslag is mooi onder de 160 gebleven 🤣(159....💓).

De Multnomah waterval is echt het allermooist! Echt giga hoog (de 2 na hoogste van de USA), plm. 200m. Wat een watermassa stort er dan naar beneden. Er hing een heerlijke verkoelende waternevel.

Daarna zijn we naar Portland gereden en een camping gevonden. Nu zitten we heerlijk in het zonnetje, plm. 25gr.

We zijn benieuwd hoe we vannacht slapen.... Geen treinen; hier hebben ze opstijgende vliegtuigen....

1. Yvette:
    6 juni 2022
    Mooi alles en Dick zijn hartslag!