2022-05-30 maandag: naar de watervallen?

31 mei 2022 - Cascade Locks, Oregon, Verenigde Staten

Gisteren is Dick zeker een uur (misschien wel twee😵‍💫) bezig geweest met het reisplan voor vandaag. We gaan langs de Columbia rivier rijden aan de kant van de staat Washington. De Columbia rivier is namelijk de grens tussen de staten Oregon en Washington. Het is echt een gigantische brede en hard stromende rivier. Daar zouden we van het ene mooie uitzichtpunt, naar een andere mooie waterval (en zo een stuk of 6x) gaan rijden.

Maar na een korte wandeling en een mooi uitzichtpunt kwamen we er achter dat we door tunnels moesten. De eerste ging goed, maar bij de tweede werd gewaarschuwd dat tot 12 feet erdoorheen kon ... En wij zijn 13 feet😳 hoog. Toevallig op de hoek een visitorcenter met een zeer enthousiaste dame. Ze wist te vertellen dat we wel door die tunnel konden gaan op de andere rijbaan, want die was hoger. 😅 Maar ja, hoe houden we het tegenoverliggende verkeer tegen en wat als de politie zou komen. Ze kon ons wel vertellen dat we aan de kant van Oregon heel mooie watervallen zouden kunnen zien, mits we een ticket zouden reserveren met een tijdslot. Voor vandaag was dat tussen 16 -17 uur. Je kon dan ook direct toegang krijgen tot meerdere bezienswaardigheden én de historische highway. Het kostte wel $2,-, maar dat doen ze omdat er jaarlijks 2 miljoen bezoekers komen!
Dat vonden we echter te laat. Dus plannen aangepast. Voor morgen hebben we een tijdslot kunnen boeken om 10 uur.

Vandaag zijn we op een camping gekomen die op ongeveer 20 minuten van dat punt af ligt. We zijn nu in Cascade Locks, een dorpje waar vroeger sluizen waren en er is nog een ontzettend oude brug, lijkt wel van Meccano gemaakt, van ongeveer 100 jaar oud.

We zijn naar die brug gaan lopen en daar een ijsje gekocht, maatje small. Nou er was niets smalls aan🤣.

Dick wist van al dat uitzoekwerk van gisteren, dat er ook een wandeling moest zijn naar een waterval. Bijna geen bordje of plattegrond te vinden, maar we hebben vandaag zowaar goed bereik. Lang leve Google maps. Wandeling gevonden, zou wel twee uur duren en het liep al tegen vijven..... Ik had gelukkig voor de zekerheid water, bananen en wat snickertjes mee, dus we gingen slim🤗 op pad.
Het was een pittige wandeling op smalle paadjes en flink wat hoogtemeters, maar het was de moeite waard. We werden beloond met een mooie waterval.
Na inderdaad twee uur lopen waren we op de camping terug.
Direct eten gekookt en daarna in de hot tub💦, echt lekker! Zwembad en hot tub waren afgelopen weekend open gegaan. Daar moesten we wel gebruik van maken, zeker na zo'n wandeling. Heerlijk!