2022-05-11 woensdag: museum National history en monumenten

12 mei 2022 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanochtend weer met de metro naar het centrum gegaan waar we Dorien weer troffen. Eerst naar het Washington monument, de grote obelisk, gelopen. Daarna in National museum of American history begonnen met een lekker bakkie koffie. We moesten de tijd goed in de gaten houden (en dat lukt wel met Dick in de buurt😉) want 's middags hadden we een Segway Tour geboekt.
Snel bij één van de foodtrucks aan de kant van de weg (die echt verschrikkelijke muziekjes laten horen) iets te eten gekocht.

Nu kon de Segway Tour beginnen. Eerst een beetje les op een Segway en daarna met een groep alle monumenten langs.
Op het plein voor het Lincoln memorial ging Dick los. Lekker scheuren met dat ding.... Natuurlijk had onze groepsleider direct een paar opmerkingen over veiligheid en wat nog belangrijker was: sommige mensen worden overmoedig en dan komt de veiligheid pas echt in gevaar! 😲
Zo'n Segway is trouwens makkelijk te besturen, valt echt alles mee. Je krijgt er alleen vermoeide voeten en benen van.
Na onze twee uur durende toer zijn we naar Chinatown gewandeld. Oei dat viel tegen, leek niet eens een beetje op die van San Francisco.
Toen maar naar de Cheesecake Factory. Ja Dick moest wel een drempel over🤣, maar het is een gewoon lekker restaurant met toevallig veel cheesecake soorten als dessert.

1. Yvette:
    12 mei 2022
    Leuk man, als het goed is hebben jullie nu een soort rijbewijs voor de Segway gekregen en kun je ze ook zelfstandig huren, hadden wij ook gedaan, geweldig🎉
    (Maar wel aan de regeltjes houden Dick 😆)
  2. Nicolette:
    13 mei 2022
    Dat laatste is en blijft lastig 😆
  3. Ans:
    12 mei 2022
    Lekker bezig!
  4. Nicolette:
    13 mei 2022
    Zeker! En fijn dat de link goed werkt.