2022-05-12 - Great Falls- Mount Vernon en Arlington

13 mei 2022 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vandaag met taxi Dorien naar nationaal Great Falls Park gegaan. Een park aan de Potomac rivier met een prachtige stroomversnelling. Het buldert erover. Het park is ook heel erg groen.
(Washington DC heeft trouwens ook ontzettend veel bomen, een zéér groene stad.) Helaas was in dit park het visitorcentrum niet geopend, dus vandaag geen koffie momentje😅.

's Middags zijn we naar Mount Vernon gegaan. Dorien woont hier op 10 minuten afstand vandaan en was er al vaak langs gereden, maar nog nooit bezocht.
Het is het huis en landgoed waar George Washington heeft gewoond. Hij is de grondlegger van de Verenigde Staten en ook de
eerste president.

Daarna nog even snel naar Arlington National Cemetery. Een militaire begraafplaats, giga groot met 400.000 oorlogsveteranen. Overal gedenkstenen waar je maar kijkt, erg indrukwekkend. De familie Kennedy heeft hier een speciale plek gekregen.

Vannacht zijn we denk ik veilig in ons hotel. Er is één of andere conferentie van de politie. Veel motoren en politieauto's.

By the way: nog even een weetje. In 1981 is Ronald Reagan voor dit hotel neergeschoten 🧐

1. Marian:
    13 mei 2022
    Jullie genieten wel denk ik. Fijn om weer even zo dicht bij Dorien te zijn.
  2. Nicolette:
    18 mei 2022
    En over drie weken dus weer
  3. Yvette:
    18 mei 2022
    Mooi hè die begraafplaats!
    Jullie gaan/gingen lekker😀
    Ben een beetje laat met lezen c.q reageren🤗