2022-05-14 zaterdag: camper opgehaald

16 mei 2022 - Astoria, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag konden we de camper ophalen. Fijn, we werden om 10 uur al opgehaald, dan heb je nog wat aan je dag.... Toch?

Het heeft tot 14 uur geduurd!
We hadden een kleine camper in de C-klasse geboekt met een lengte van 23 feet, dat is 7,31 meter. Tijdens het boeken hadden ze al gezegd dat het een grotere zou worden. Dan denk je ach, geen probleem als de camper ietsje groter wordt.
Jullie voelen hem al aankomen: we hebben een camper van 30 feet, oftewel 9,75 meter! Dit hadden we 7 jaar geleden ook met z'n viertjes, wat ook al pittig was.  Echt belachelijk voor 2 mensen. Ook nog in de A-klasse. Dit is echt een touringcar, pffffffffff. In NL zouden we hier niet mee mogen rijden. Hij werd ook nog gerepareerd, de slide-out bij ons bed  doet het niet🤣🤣🤣 alsof we die ruimte nodig hebben, wat een grap! We hebben gezegd dat dat niet gerepareerd hoeft te worden.

De jongen die ons hielp was wel erg behulpzaam. Heeft geprobeerd te downgraden maar was volgens hoofdkantoor echt niet mogelijk. Hij is  voor ons wel koffie gaan halen bij de MC Donalds😅, want er was niets te drinken bij de camper ophaalplek. De beloofde WiFi voor de camper werkt ook niet, nu het advies om dit zelf via T-Mobile te gaan regelen. Hier krijgen we wel een flinke onkostenvergoeding voor.

We zijn eerst naar een supermarkt gereden om in te slaan. Weer behoorlijk wennen achter het stuur van zo'n grote bak. Een hoop herrie, gepiep en gekraak. De breedte is ook erg lastig in te schatten.

Om 17.30 waren we op een camping. We werden hartelijk welkom geheten door een echte Amerikaan: cowboyhoed, geblokt overhemd, baardje én een pistool aan zijn broekriem 😅.
Wij waren eigenlijk de enige campinggasten, want alle andere mensen die daar rondliepen woonden daar in hun campers. De Tiny houses hebben ze hier al lang geleden uitgevonden.

1. Mark Dekker:
    17 mei 2022
    Wat ontzettend leuk om te zien en te lezen hoe het jullie vergaat in de VS. Wat een bak zeg die camper haha, ruimte genoeg in ieder geval 😉🙂 Heel veel plezier verder op jullie road trip 👍
  2. Nicolette:
    18 mei 2022
    Thnx! Al meerdere campings gezien met supergave speelterreinen en toestellen. Echt wat voor jullie!
  3. Yvette:
    18 mei 2022
    Een soort vrachtwagen lijkt het wel, zag een foto op Strava 😆😂
    Inmiddels vast al aan gewend en met 1 vinger inparkeren 🙃😁