2022-05-17 tidepool- zeeleeuwen - ruige kust

18 mei 2022 - Winchester Bay, Oregon, Verenigde Staten

Weer een lekkere dag gehad!
Gistermiddag hebben we in het visitorcenter te horen gekregen dat er een tidepool (getijdepoel) op 1,5 mile (plm 2km) ten noorden van ons is en eentje 4 mile ten zuiden. En nee, je kan er echt niet heen lopen, ook niet over het strand. Moest echt met een auto. Tja dan zijn wij natuurlijk eigenwijze Nederlanders die dit onzin vinden. Amerikanen doen dan wel alles per auto, maar wij niet.
Vanochtend na het ontbijt naar die van 1,5 mile proberen te lopen. Mocht het niet lukken dan kunnen we altijd nog met de touringcar 😉, nietwaar?

Het begon met klauteren over rotsen en aangespoelde boomstammen, maar we waren in ieder geval op een prachtig breed strand. Het was eb, maar er liep nog zoveel water vanaf land uit de rotsen dat je evengoed vaak op (zeer) nat zand liep. We hebben een zeeotter gezien! Op een gegeven moment kwamen we voor een soort van breed en te diep riviertje te staan vanuit de rotsen. Dus weer klimmen over stenen en boomstammen.
En jawel toen waren we bij de tidepool, in een mooie grot.
Een paar krabben en dieren die vast zaten aan de rotsen (geen idee hoe ze heten) gespot. Boven ons was via een hoge trap een prachtig uitzichtpunt te bereiken.
Helaas was het visitorcenter nog niet open, anders hadden we door kunnen geven dat deze wandeling zeer goed te doen was in 1,5 uur😅.

Na de koffie weer op pad gegaan. Meerdere stops gehad om uit te kijken op de ruige kust, prachtig!

Op een gegeven moment kwamen we bij Seal Rock, een commerciële bedoening waar zeeleeuwen te zien zouden zijn. Nou, het kostte wat, maar dan heb je ook wat🥳. Wat wel vreemd was, was dat de seniorenprijs(60+) berekend werd😝
Buiten zagen, hoorden en roken we een stuk of 50 zeeleeuwen op de rotsen en in het water. Er vloog ook nog een pelikaan voorbij.
Daarna kwamen we via een lift van 200 feet (plm. 60m) in een prachtige hoge grot, waar nog eens zo'n 75 zeeleeuwen hun home sweet home hadden. Het was de moeite waard!

Doorgereden naar een camping in Winchester Bay aan de rand van een haventje. We staan hier wel met 3 rv's. In dit dorp hebben we wel 5 campings gezien, en hoe dichter bij het duingebied hoe beter voor de meeste campinggasten. Die hadden namelijk veel motoren en quads mee want daar mocht je lekker scheuren.
Natuurlijk zijn we daar naar toe gewandeld. Het was er mooi, maar voor ons zijn de duinen niet echt meer bijzonder.

's avonds wilden we een ijsje halen in het dorpje, maar helaas, het was een uitgestorven boel. Alles dicht. Het toeristenseizoen moet nog beginnen.

1. Yvette:
    18 mei 2022
    Jullie gaan echt lekker!
    Hoeveel km rijden jullie op een dag?
    Rijden jullie volgens een planning of stoppen waar het kan, of met het idee als je maar op tijd op het eindpunt bent?
  2. Nicolette:
    21 mei 2022
    Hoi hoi! Dick heeft een planning gemaakt en dat is onze leidraad. Op dit moment hebben we al een dag ingehaald. Eea afhankelijk van weer en wat we tegen komen onderweg.
  3. Yvette:
    21 mei 2022