2022-05-20 Whiskeytown - wandeling waterval

21 mei 2022 - Redding, California, Verenigde Staten

Plm 9.15 waren we weer op pad.
Onderweg zagen we opeens een wolf oversteken. Verder was het uitzicht vandaag bomen, bergen, rivier en meer. Echt niemandsland met af en toe een dorpje met hooguit tientallen tot een paar honderd mensen. Zo grappig, op de plaatsnaamborden staan vaak het aantal inwoners en hoogte vermeld. Gelukkig erg rustig op de weg, dat rijdt lekker!

We gingen naar Whiskeytown, in de veronderstelling dat dat een stadje was. Maar nee, nu heet het gebied zo, het oude stadje ligt op de bodem van een stuwmeer....😲.
Helaas heeft in deze omgeving in 2018 een vreselijke bosbrand gewoed. Ongelooflijk zoveel bomen nog steeds zwartgeblakerd. Gelukkig begint het zich te herstellen.
Bij een visitorcenter gevraagd naar een wandelroute met waterval. We hebben de Whiskeytown Falls trail gedaan. Plm. 2 uur een pittige wandeling met behoorlijk wat hoogtemeters in de ☀️. Ja het is nu korte broeken weer!😀
We werden beloond met uitzicht op een prachtige waterval.

Daarna doorgereden naar Redding. Boodschappen gedaan en onze nep-Weber in de fik gestoken.... Heerlijk gebarbecuet op deze zwoele avond. Even oefenen voor als Dorien ons in onze laatste week gaat vergezellen.

1. Yvette:
    21 mei 2022
    Heerlijk, het zonnetje er bij. Geniet er lekker van!
  2. Ans:
    22 mei 2022
    Wat een belevenis geweldig!
  3. Nicolette:
    23 mei 2022
    We vervelen ons niet hè 🤗