2022-05-21 Lassen Volcanic Park - Subway Cave - middle of nowhere

23 mei 2022 - Tulelake, Californië, Verenigde Staten

Dick hield al een paar weken in de gaten of het Lassen Volcanic Park open zou zijn, dit ivm de sneeuwhoogtes. En jawel, het was gedeeltelijk open, tot 10 mile kon je er in rijden. Helaas niet verder, we missen nu de zwavelplekken waar het zo lekker borrelt en ruikt (toch Dorien?).

Eerst bij het gesloten visitorcenter een rondje gewandeld rond Manzanita Lake. Besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, een helder meer en mooie dennenbomen. Prachtig!
Ook héél veel dennenappels. Daar moest een hoge berg van gemaakt worden, minstens één meter hoog. Eerst een paar tegelijk oprapen. Dat ging veel te langzaam volgens Dick. In rap tempo begon hij de dennenappels naar de stapelplek te gooien. Ik had al door dat er best scherpe naaldjes aan die dingen zaten en werd dus wat voorzichtiger.... Dick natuurlijk niet, zijn handen zaten vervolgens onder het bloed🩸🩸🩸🤣🤣🤣

We werden van de week in een supermarkt door een man, die vroeg hoe onze reis zou gaan, getipt op de Subway Cave. We zouden daar namelijk langskomen volgens hem. Dat is een ondergrondse tunnel en het lijkt of deze door mensen is gemaakt, maar niets is minder waar. Na een vulkaanuitbarsting stolt het gesmolten gesteente als eerst, terwijl er onderdoor nog rivieren met lava kunnen stromen. Als dat lava is weggestroomd hou je buisvormige grotten over. Natuurlijk zijn we gaan kijken. We wisten dat we zaklampen of mobieltjes moesten meenemen en een vest tegen de kou. Nou het was er echt pikdonker, je kon geen hand voor ogen zien👀. Echt heel apart.

Omdat de dag zo lekker vlot verliep hadden we bedacht om een ommetje naar MacArthur Burney Falls statepark te gaan. Ze hebben een camping met +100 plekken en het leek ons heerlijk om daar vanuit nog een wandelingetje te kunnen maken naar de watervallen en een meer. Helaas, hier hadden we 48 uur van te voren moeten boeken, er waren ook echt nog wel plekken...😕 Een tegenvaller, vooral omdat er niet veel campings in de buurt waren.
We hebben nog ruim een uur gereden en kwamen op een grappige camping aan in the middle of nowhere. Aan de kant werden we al verwelkomd met borden als: yes you made it en: look out relax radar, verder veel kunstobjecten. We waren daar niet eens de enige bezoekers.
Een camping waar je de stilte kon horen, op wat vogeltjes na.

's avonds was het nog best moeilijk om het toiletgebouw te vinden. Het was weer fijn om een zaklampfunctie te hebben op een mobiel 🔦.
Om 22.30 zijn we nog naar buiten gegaan om te kijken of we de melkweg konden zien. Alle lichten uitgedaan van de camper om nog beter te kunnen zien. Helaas, wel ongelooflijk veel sterren ✨ gezien maar de melk was weg😉.

1. Yvette:
    23 mei 2022
    Jullie gaan lekker! En wat een leuke en mooie foto's weer. Genieten!
  2. Yvette:
    23 mei 2022