2022-05-22 zondag - Lava Beds

23 mei 2022 - Tulelake, Californië, Verenigde Staten

We gaan op pad naar de tweede tip die we kregen van 'de man uit de supermarkt': Lava Beds. Dick had er wel al iets over gelezen maar kon niet goed bedenken of het wat voor ons was.

Onderweg ontzettend lange rechte glooiende wegen, 7 mile ( plm 9km) lang. Bijna geen auto's op de weg. Uitzicht af en toe op de witte top van Mount Shasta, die werkelijk overal bovenuit steekt.

Bij Lava Beds aangekomen blijkt het een tiental grotten te zijn á la de Subway Cave van gisteren, maar dat was nog maar een opwarmertje.
Er werd ons aangeraden goede schoenen ✅, lange broeken ✅ een warm vest✅ want het is beneden 13°C en een goede zaklamp mee te nemen.... Dat laatste hebben we maar gekocht, want onze mobieltjes voldeden niet. Dick een hoofdlamp en ik een zaklamp.

Uitgerust met deze benodigdheden begonnen we. Tjeetje wat een grotten en wat is het daar donker! Vrijwel geen mensen hier. Niet teveel nadenken over wat er kan gebeuren😅. Wat bijzonder dat hier lava doorheen heeft gestroomd zo'n 500.000 jaar geleden. En apart dat je hier zomaar in mag.

Bovengronds, we zitten op 1500m hoogte, kijken we uit op een heel breed dal. Aan de overkant kunnen we nog steeds een paar besneeuwde bergtoppen zien. We denken dat we wel 40km ver kunnen kijken en misschien wel verder.

Aan de overkant van de weg is een camping waarbij je zelfvoorzienend moet zijn, geen stroom. Er is wel een toiletgebouw. Verder moet je $10,- (echt goedkoop) in een envelop doen en een Ranger zal vanavond de enveloppen uit de brievenbus halen. Alles gaat op basis van goed vertrouwen.

Vanavond zal het hier ook weer pikdonker zijn en hopen we weer dat we de melkweg kunnen zien.

1. Monique Dekker:
    23 mei 2022
    Wat een Dare Devils zijn jullie om die grotten in te kruipen. 😅👍
  2. Nicolette:
    23 mei 2022
    💪 niet nadenken, gewoon doen 😆