2022-05-26 Prineville Reservoir State Park

29 mei 2022 - Fossil, Oregon, Verenigde Staten

Tjonge wat kan een dag ook anders dan de dag ervoor zijn! 🤗

Na ruim een uur te hebben gereden konden we bij een uitzichtpunt uitkijken over de stad en het dal van Prineville. Zo handig om dan een camper te hebben. Eventjes koffie gezet en daar met een mooi uitzicht weer van genoten. Je hebt alles altijd bij de hand.

Nog een klein stukje rijden en dan zouden we bij een Statepark camping aankomen. Onderweg veranderde het landschap al. Meer desert en wat oranje kleurende rotsen. Je verwachtte achter de rotsblokken en bergtoppen indianen of cowboys te zien🤠.

En toen waren we bij camping. Echt geweldig mooi hier! Heerlijk rustig, weer eens geen internet of bereik, maar dat is juist fijn.
Het weer is top, een graadje of 25, nauwelijks wind. Helaas bewolkt, het schijnt morgen te gaan regenen, maar ik zit zelfs te lunchen in bikini.😀
We horen heel veel vogels en hier is ook een opblaasvogel🤣 hij blaast zichzelf op en kucht dan. Verder veel schattige chipmunks die heel dichtbij komen.

Tijdens de lunch zag Dick opeens wat bedrading los hangen onder het automatische treeplankje. Ik had toevallig (?) een klein stukje waslijn meegenomen en daar kon Dick de bedrading goed mee vastbinden. Alles is een beetje knullig in elkaar gezet in onze camper....😕
Eergisteren hadden we ook al een dashboard melding dat er iets mis was met de brandstof invoer oid. Het waarschuwingslampje bleef een tijdje branden maar na een rustpauze had het zich toch gelukkig weer gereset😅.

We hebben een mooie wandeling gemaakt langs het meer. Prachtige bergen, van glooiend tot ruig en van roodbruin tot groen.

Juist toen we wilden barbecueën begon het te regenen en flink te waaien.. voor de wind stonden we toevallig erg gunstig. Zonnescherm uitgerold en het werd een regenscherm ☂️. Lange broek en vest aan en bakken maar! We zijn natuurlijk wel wat gewend met een BBQ🤣. Toen we klaar waren was het natuurlijk weer droog. We hebben nog een heel bijzonder recht stuk van een regenboog gezien met heel felle kleuren en er kwam opeens een deer (hert) voorbij gerend.

Om 23 uur nog even naar de hemel gekeken want dit schijnt weer een mooie plek te zijn om naar de sterren te kijken. Het was inderdaad prachtig maar geen melkweg....

1. Ans:
    29 mei 2022
    Wat is een chipmunk? Een soort aap of zo?
  2. Nicolette:
    30 mei 2022